ارديبهشت 15, 1403

برگ‌های بی‌خزان ـ اکبر کاظمی

in جنبش دادخواهی

by Super User

من اکبر کاظمی هستم مدت ۷‌سال در زندانهای لاهیجان، قزلحصار و اوین بودم که بیشترین…
شهریور 25, 1401

تصویب طرح شورای ملی مقاومت درباره رابطه دولت با دین و مذهب

جدایی دین و دولت نوعی نگرش سیاسی است که بر مبنای آن دین و حکومت…
شهریور 25, 1401

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد

in یاد یاران خاموش

by Super User

سالروز درگذشت حاج خلیل رضایی گرامی باد. حاج خلیل رضایی از جمله مردان بزرگی در…
شهریور 21, 1401

دیدگاه‌ها - درباره زنان نیروی تغییر

https://vimeo.com/348863476
شهریور 21, 1401

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران…

in جنبش دادخواهی

by Super User

گواهی تاریخی آقای منتظری در مورد شکنجه و اعدام در زندانها-اعدام دختران ۱۳ساله گواهی تاریخی…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت دوم - #انحلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/335484029در این برنامه ارگانی را زیر ذره بین میبریم ،که بصورت بسیار استثنایی ، بیسابقه…
شهریور 21, 1401

سپاه پاسداران سپاه جنگ و جنایت - قسمت اول - #انجلال_سپاه_پاسداران

https://vimeo.com/334444173سپاه پاسداران در تمامیت خودش به عنوان یک گروه تروریستی در لیست سیاه وزارت خارجه…
شهریور 19, 1401

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سراسر کشور

in جنبش دادخواهی

by Super User

۵ مرداد۶۷ سرآغاز قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ۳۳ سال پیش، خمینی دستور قتل‌عامی گسترده…
شهریور 19, 1401

سریال فرازها ـ قسمت چهارم ـ وحدت نیروها

https://vimeo.com/748254829
شهریور 08, 1401

عفو بین‌الملل؛ ناپدیدسازی قهری؛ رنج و آزار روانی ادامه‌دار - اشاره به…

in جنبش دادخواهی

by Super User

عفو بین‌الملل در روز جهانی قربانیان ناپدیدسازی قهری سه‌شنبه ۸ شهریور نوشت: قربانیان «ناپدیدسازی قهری»…
مجاهد والا و پاکباز ابراهیم نیک‌طالعان با ۵دهه سابقهٔ آشنایی با مجاهدین و ۴۳سال نبرد با ارتجاع خمینی و دیکتاتوری ولایت فقیه روز دوشنبه ۲۴ اسفند۱۴۰۰ در هشتاد سالگی در بیمارستان در آلبانی درگذشت و به یاران صدیق و شهیدش پیوست.
مجاهد وارسته ابراهیم نیک‌طالعان از همان روزهای اول برپایی مزار مروارید در اشرف نخستین پس از سلسله عملیات مروارید در فروردین ۱۳۷۰، داوطلبانه مسئولیت مدیریت آن را برعهده گرفت و عاشقانه به‌ایجاد فضای سبز، زیباسازی و ساختن نمادهای افتخار در این مزار پرداخت. به‌همین خاطر بود که یاران و همرزمانش او را به‌خاطر شأن ایدئولوژیکی‌اش که سالهای طولانی مدیریت مزار مروارید «پدر نیک‌طالعان» خطاب می‌کردند.
ابراهیم نیک‌طالعان متولد۱۳۲۰ در اهواز، از پنج سالگی پس از درگذشت پدرش با خانواده به تهران منتقل شد و به‌علت فقر مالی از همان کودکی مجبور شد برای تأمین معاش خانواده به کارگری روی بیاورد. از سال۱۳۵۰ در ارتباط با شماری از آشنایانش از جمله مجاهد قهرمان سیف‌الله قیطانی نسبت به مجاهدین سمپاتی داشت و کمک می‌کرد. در سالهای ۵۶ و ۵۷ در تظاهرات ضدسلطنتی فعالانه شرکت داشت.
 
او از اولین‌روزهای پس از انقلاب ضدسلطنتی علیه ارتجاع و انحصارطلبی خمینی در صفوف مجاهدین به فعالیت‌های روشنگرانه و فروش نشریه مجاهد و جمع‌آوری امکانات پرداخت. فعالیت‌هایی که با شروع مقاومت انقلابی سراسری در ۳۰خرداد۱۳۶۰ گسترده‌تر شد. تأمین خودرو و موتور و سلاح برای اعضای واحدهای عملیاتی از جمله این فعالیت‌ها بود. او یک تعمیرگاه خودرو داشت که آن را به‌سرپل ارتباطی تیمهای عملیاتی تبدیل کرده بود و در همان‌جا پشتیبانی رزمی آنها را هم فراهم می‌کرد.
مجاهد پاکباز ابراهیم نیک‌طالعان در مورد چگونگی اعزام به‌منطقهٔ مرزی و پیوستن به‌صفوف رزمندگان مجاهد خلق نوشته است: «سال۶۳ بود که سازمان از من خواست به‌منطقهٔ مرزی بیایم. من هم اقدام کردم و در پایگاه جلیلی آموزشهای ایدئولوژیک و آموزشهای نظامی را فرا گرفتم».
او پس از کسب آموزشهای لازم برای انجام مأموریتهای ویژه به‌داخل ایران بازگشت و پس از انجام موفق این مأموریتها در سال۱۳۶۴ به‌صفوف رزمندگان مجاهد در منطقهٔ مرزی پیوست. با تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران ابراهیم قهرمان لباس رزم و شرف پوشید و به‌عنوان یک رزمندهٔ پرشور در یکان مهندسی ارتش آزادیبخش به‌ایفای مسئولیت پرداخت. در حماسهٔ کبیر عقیدتی و میهنی فروغ جاویدان، مجاهد قهرمان ابراهیم نیک‌طالعان با دلاوری تمام جنگید و پس از آن در یکانهای رزمی، مهندسی و سایر بخشهای ارتش آزادیبخش با شایستگی تمام به‌انجام مسئولیت پرداخت.
او در تمام سرفصلهای زندگی انقلابی و تشکیلاتیش به‌ویژه در سال‌ها و شرایط نفس‌گیر بمباران، محاصره و حملات وحشیانهٔ مزدوران ولایت فقیه به‌قرارگاهها در سرشاری و سرزندگی و عبور از سخت‌ترین شرایط نمونه بود.
 
اما اخلاص آرمانی او در مدیریت مزار شهیدان در اشرف جای ویژه‌یی داشت. او همیشه خودش را خدمتگزار زائران مزار مروارید می‌دانست و زائران مزار هم از او در مسیر زنده کردن و ارتقای ارزشهای شهیدان مجاهد خلق انگیزه می‌گرفتند. حتی حامیان مجاهدین و مقاومت ایران که در دوران قبل از محاصره از کشورهای دیگر به اشرف می‌آمدند و دیدار از مزار مروارید هم در برنامهٔ بازدیدشان قرار داشت، در بازگشت از مزار از نقش احترام‌برانگیز مجاهد پاکباز ابراهیم نیک‌طالعان سخن می‌گفتند.
در جریان حماسهٔ فروغ ایران در روزهای ۶ و ۷مرداد که اشرف هدف هجوم مزدوران وحشی سپاه تروریستی قدس به‌سرکردگی سردژخیم قاسم سلیمانی قرار گرفت، ابراهیم قهرمان در کنار مزار مروارید در رویارویی با مزدوران حضور داشت و همراه با یارانش با تمام قوا از حریم مزار دفاع می‌کرد.
مجاهد قهرمان ابراهیم نیک‌طالعان از آن پس هم در تمامی صحنه‌های رویارویی خود را به صف مقدم می‌رساند تا از خاک اشرف دفاع کند گرچه مسئولانش او را که به‌دنبال رویارویی با مزدوران در مزار مروارید، با بیماری خطرناک «تی‌آی‌آ» (سکته‌های موقت مغزی) دست و پنجه نرم می‌کرد، به‌سختی از خط مقدم دور می‌کردند.
 
پس از دومین حملهٔ وحشیانهٔ مزدوران نیروی تروریستی قدس تحت حمایت همه‌جانبهٔ مالکی جنایتکار در ۱۹ فروردین۱۳۹۰ به اشرف، با برافروختگی انقلابی در نقشه مسیرش چارهٔ کار را در چنگ زدن به سلاح برتر مجاهدین دانست و در ۳۰خرداد۱۳۶۰ نوشت:
«حالا زمان آن رسیده که با سلاح بی‌همتای خواهر مریم که همان انقلاب ایدئولوژیک خواهر مریم است و با کمک خلق قهرمان اشرف‌نشان، ریش و ریشه آخوندهای خمینی‌صفت را سوزاند و با استعانت از مولا حضرت امام علی پیشوای مجاهدین باید تمام‌عیار تاخت و رژیم آخوندی را سرنگون کرد. می‌توان و باید و نباید از چیزی ترسید.
او که انقلاب مریم رهایی را «نعمت راه یافتگی» و سرچشمه توانایی برای جنگ صد برابر در مسیر سرنگونی می‌دانست در هر فرصتی عهد و پیمانش با رهبری و سوگندهای انقلابی‌اش را برای ادامهٔ راه مبارزه و حفظ و ارتقای ارزشهای شهیدان، تکرار می‌کرد. در سال۸۹ از جمله نوشته بود:
«با تمسک به قرآن مجید سوگند یاد می‌کنم تا جان در بدن دارم تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونم مجاهد بمانم و مجاهد بمیرم. چه افتخاری از این بالاتر که در رکاب رهبری عقیدتی‌ام با جنگ صد برابر و عزم بیشتر، نبرد برای سرنگونی رژیم ضدبشری خمینی و برای آزادی ایران و خلق قهرمان در زنجیرم بجنگم.
 
مجاهد پاکباز و قهرمان ابراهیم نیک‌طالعان به‌رغم ببماریهایی که توان جسمی او را محدود می‌کرد، پیوسته در پایداری و مقاومت انقلابی عزمی راسخ و استوار داشت. در سال۹۱ و در اوج محاصره و موشک‌باران لیبرتی با سری پرشور به تجدید عهد با مجاهدین و خلق قهرمان ایران پرداخت و نوشت:
«انما الحیات عقیده و جهاد
من برای سرنگونی این رژیم ضدبشری آخوندی، و آزادی خلقم به‌پا خاسته و به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوسته‌ام و تنها آرزو و امیدم آزادی خلقم و مجاهد زیستن و مجاهد ماندن و مجاهد مردن است».
در سال۱۳۹۴ نیز به‌رغم گسترش بیماری، خالصانه و جنگ‌آور نوشته بود: «در شب قدر و شهادت مولای متقیان علی علی السلام متعهد می‌شوم در مسیر مبارزه برای آزادی خلق قهرمان ایران و حاکمیت مردم لحظه‌ای از تلاش نایستم و در این مسیر از انقلابم و راهبری خواهر مریم و برادر مسعود مدد گرفته و در جهت ارزش‌های والای مجاهدین قدم بردارم، متعهد می‌شوم که در این سرفصل تاریخی برای آزادی خلق و میهن آنچه در توان دارم کوتاهی نکنم.
مرگ بر اصل ولایت فقیه
زنده باد ارتش آزادیبخش ملی ایران
درود بر رجوی
مجاهد خلق ابراهیم نیک‌طالعان تیر ۹۴
 
در سالهای اخیر به‌ویژه در سال۱۴۰۰پیشرفت بیماری به‌جایی رسیده بود که مجاهد قهرمان ابراهیم نیک‌طالعان حتی نمی‌توانست روی پای خودش حرکت و یارانش باید با ویلچر او را جابه‌جا می‌کردند، اما درد او هم‌چنان درد مردم و محرومان میهن بود. او در نیایشی در رمضان سال۱۴۰۰خطاب به مولای متقیان نوشت: «یا علی تو بهتر می‌دانی که مردم ایران ۴۲سال است زیر ستم آخوندهایی قرار دارند که تمام داراییهای او را به یغما برده‌اند و چه پدرانی که شرمنده نان شب فرزندان خود هستند و چه کودکانی که در بچگی پرپر شده و به‌دنبال یک لقمه نان با پا و سر برهنه در خیابانهای شهر برای پیدا کردن نان در سلطل‌های زباله می‌گردند، چیزی که دل آدمی را به درد می‌آورد».
 
ابراهیم قهرمان در اردیبهشت ۱۴۰۰ درخواست عضویت خود در مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش ملی ایران را نیز ضمن پیمان بستن مجدد با خدا و یاران و رهبری‌اش برای رزم تا آخرین نفس نوشت: منهم به‌عنوان سربازی کوچک در مسیرتان پا به میدان گذاشته‌ام و عهد کردم تا سرنگونی این رژیم از پای ننشینم.
و چنین بود که مجاهد والا ابراهیم نیک‌طالعان با کارنامهٔ درخشان از مجاهدت و فدا و صداقت به‌سوی کهکشان شهیدان و جاودانه‌فروغها از جمله سه برادر زادهٔ شهیدش، قهرمانان پر افتخار، پرویز، حمید و خسرو نیک‌طالعان پرکشید و هم‌چون نفسی مطمئنه سرافراز و خشنود به‌ندای پروردگارش و در بازگشت جاودانگی به سوی او لبیک گفت.
 
پیام تسلیت خانم مریم رجوی
مجاهد والا و قهرمان ابراهیم نیک‌طالعان که از مظاهر شرف و غیرت و آزادیخواهی مردم ایران بود در۸۰سالگی جاودانه شد و به یاران صدیق و شهید همرزمش پیوست.
او که زمان دکتر مصدق با سیاست و مبارزه با دیکتاتوری آشنا شده بود، در مسیر آزادی به مجاهدین رسید و پس از مشارکت در قیامها و انقلاب ضدسلطنتی در رویارویی با ارتجاع خمینی و استبداد دینی، همه چیزش را فدای تحقق آرمانهای آزادی مردم ایران کرد؛ از دارایی و امکانات و کسب و کارش که محل آن را سرپل یاران مجاهدش کرده بود تا پشتیبانی رزمی مجاهدین در فاز نظامی و پس از آن مجاهدت در قرارگاههای ارتش آزادی و دوران پایداری پرشکوه در اشرف و لیبرتی.
مجاهد صدیق ابراهیم نیک طالعان که عموی سه شهید پرافتخار مجاهد خلق پرویز، حمید و خسرو نیک‌طالعان بود، به‌دلیل تلاشهای ایدئولوژیک و خالصانه‌اش در مدیریت مزار مروارید -محل دفن شهیدان ارتش آزادی در اشرف -ستایش همه مجاهدین و زیارت کنندگان مزار شهیدان را برمی‌انگیخت و به همین خاطر او را «پدر نیک‌طالعان» خطاب می‌کردند.
این مجاهد پاکباز، که به‌رغم بیماری تا آخرین روزهای زندگی روحیه‌یی جنگنده داشت، با سرفرازی به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد و به شهیدانی که به آنان عشق می‌ورزید، پیوست.
برای مجاهد صدیق ابراهیم نیک‌طالعان رحمت حق و علو درجات آرزو می‌کنم و درگذشت او را به بستگانش به‌ویژه دختر مجاهدش در اشرف۳تسلیت می‌گویم.  
🙏لطفا به اشتراک بگذارید    
اسفند 20, 1402

قهرمانی سربلند با عزمی راسخ در کنار مردم و مقاومت ایران

in مقاله ها

by Super User

دکتر آلخو ویدال کوادراس که رژیم آخوندی او را در آبانماه گذشته در مادرید، هدف…
ارديبهشت 28, 1403

ردپای نفوذدر خاطرات مصداقی پنهان‌کردنی نیست -محمود رویایی

ناگفته پیداست که هدف، پاکسازی رد خیانتها در کتابهای قبلی است(«نه زیستن نه مرگ»)مزدور هم‌چنین…
تیر 18, 1402

دکتر لیام فاکس – حضور در کنفرانس ایران آزاد روز شنبه در…

دکتر لیام فاکس – حضور در کنفرانس ایران آزاد روز شنبه در پاریس باعث افتخار…
مرداد 22, 1402

توییت خانم #مریم_رجوی: جنایت علیه بشریت توسط این رژیم از همان سال‌های…

in توییت مریم رجوی

by Super User

جنایت علیه بشریت توسط این رژیم از همان سال‌های اول شروع شده، در #قتل_عام۶۷، به…
مهر 24, 1402

سناتور جیم ریش خواهان شفاف‌سازی وزارت‌خارجه آمریکا پیرامون اقدامات راب مالی شد…

in اخبار

by Super User

سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته خارجی سنای آمریکا، در حساب شخصی خود در شبکه…
فروردين 20, 1403

غارت دو مرحله‌ای! شیوه جدید سرکیسه کردن مردم در بازار مسکن

in گزارش

by Super User

رئیسی وقتی در مرداد ۱۴۰۰ توسط ولی‌فقیه در بالاترین مسند غارت نظام قرار گرفت، وعده…
فروردين 06, 1403

آنالنا بربوک: در جهنم غزه، بیش از یک میلیون کودک، زن و…

in اخبار

by Super User

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، روز ۵فروردین پیش از سفر به مصر، اسراییل و سرزمینهای…
خرداد 30, 1402

طرح صلح شورای ملی مقاومت ایران که توسط رهبر مقاومت برادر مجاهد…

طرح صلح شورای ملی مقاومت ایران که توسط رهبر مقاومت برادر مجاهد مسعود رجوی ارائه…
فروردين 20, 1403

ایرانیان آزاده با برپایی نمایشگاه شهدای قیام در زوریخ یاد و خاطره…

in اخبار

by Super User

زوریخ - ایرانیان آزاده با برپایی نمایشگاه شهدای قیام یاد و خاطره این شهدا را…
ارديبهشت 10, 1402

خانم #مریم_رجوی: به همه دولتهای جهان می گوییم ارزیابی اشتباه دولتهای غرب…

به همه دولتهای جهان می گوییم ارزیابی اشتباه دولتهای غرب از شرایط ایران در آستانه…
آذر 07, 1402

#ایران - نصب بنرهای #مریم_رجوی از پل عابر پیاده در شیراز و…

in کانونهای شورشی

by Super User

https://youtu.be/CU1JQfu70DI نصب بنرهای مریم رجوی از پل عابر پیاده در شیراز و مشهد مشهد- مریم…
آذر 03, 1402

رویترز: #آلخو_ویدال_کوادراس در بیانیه‌یی به کنفرانس اپوزیسیون، رژیم ایران را به دست…

in اخبار

by Super User

خبرگزاری رویترز روز اول آذر ۱۴۰۲ در خبری نوشت: سیاستمدار اسپانیایی که در مادرید به…
خرداد 07, 1402

لشگر‌کشی رهبران پیشین جهان در حمایت از مقاومت ایران چه معنایی دارد؟…

in تحلیل

by Super User

اهمیت حمایت بیش از ۱۰۷ تن رهبران پیشین جهان از آرمان آزادی ایران در چیست؟…
شهریور 02, 1402

#مسعود_رجوی: مقاومت انقلابی سراسری موفق شده است، نام #مصدق را از دستبرد…

in مسعود رجوی

by Super User

https://vimeo.com/856022511 مسعود رجوی ـ ۱۴اسفند ۱۳۶۴ مقاومت انقلابی سراسری و شورای ملی مقاومت تاکنون موفق…
آبان 18, 1402

سناتور جکی روزن: رژیم ایران سردمدار حامی تروریسم است #سر_مار_در_تهران_است #انحلال_سپاه_پاسداران #ایران

in اخبار

by Super User

سناتور جکی روزن عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶آبان در پستی در…
آبان 20, 1402

رژیم ایران کانون غیر قابل انکار بی ثباتی منطقه ای و بحران…

in اخبار

by Super User

https://vimeo.com/883003646 رژیم ایران کانون غیر قابل انکار بی ثباتی منطقه ای و بحران است.معروف است…
مرداد 20, 1402

پراتیک کانونهای شورشی به مناسبت سالگرد جنبش #دادخواهی-قسمت دوم - #ایران

in کانونهای شورشی

by Super User

https://vimeo.com/851017313 خونها وجان های سربه داران درسراسر ایران بذرافشان قیام وشورش شده است- مرداد ۱۴۰۲
تیر 30, 1402

اطلاعیه مطبوعاتی نماینده آندرا دی جوزپه: با #مریم_رجوی برای احترام به حقوق‌بشر…

in اخبار

by Super User

اطلاعیه مطبوعاتی نماینده آندرا دی جوزپه: با مریم رجوی برای احترام به حقوق‌بشر و برای…
تیر 25, 1400

با پرواز مسعود عزیز #مسعود_فرشچی

in مسعود فرشچی

by Super User

 مجاهد پاکباز و والا مسعود فرشچی «سفر به خیر» ... به کجا چنین شتابان؟ گون…
مرداد 25, 1402

واشنگتن اگزمینر: انتقاد پنس از مبادله ۶میلیارد دلاری زندانیان با ایران: بزرگترین…

in اخبار

by Super User

واشنگتن اگزمینر درباره تبادل گروگانها به‌ازای دریافت ۶میلیارد دلار در گزارشی از انتقاد مایک پنس…
خرداد 26, 1402

نگاهی به سرگذشت شهید قیام آروین گلزاری - امیرحسین قربانی، سعید بویری…

in قیام برای آزادی

by Super User

https://youtu.be/ez5PONBCc1E امیرحسین قربانی، سعید بویری و آروین گلزاری سه ستاره تابناک آسمان فولاد شهر در…
تیر 24, 1402

انعکاس رسانه‌های ایتالیا از حضور و سخنرانی خانم #مریم_رجوی در جلسه مشترک…

in اخبار

by Super User

 انعکاس رسانه‌های ایتالیا از حضور و سخنرانی خانم #مریم_رجوی در جلسه مشترک شماری از نمایندگان…
آذر 16, 1402

#ایران - نگاهی به سیاست‌های مالیات‌ستانی حکومت آخوندی - #قيام_تا_سرنگونى

in گزارش

by Super User

 https://vimeo.com/891598076 مالیات‌ستانی هر روز نقش پررنگ‌تری در کلان سیاست‌های رژیم آخوندی ایفا می‌کند. آخوند رئیسی…
مرداد 25, 1402

کایلی مورگیلبرت: رژیم ایران پس از آزادی زندانیان آمریکایی، برای گروگان‌گیری «برانگیخته…

in اخبار

by Super User

به گزارش نشنال امارات به تاریخ ۲۲مرداد، کایلی مورگیلبرت می‌گوید رژیم ایران پس از آزادی…
اسفند 19, 1402

فقر و فساد و غارت؛ ثمره ۴۵ سال سلطه فاشیسم دینی

in گزارش

by Super User

کارنامه ۴۵ ساله سلطنت مطلقه فقیه به گواهی اسناد، آمار، تجربه زیسته میلیون‌ها ایرانی و…
شهریور 18, 1399

ماجرای قتل‌عام زندانیان سیاسی ـ زخم خاوران! شماره چهارده

in جنبش دادخواهی

by Super User

تا قبل از جنبش دادخواهی درک درستی از خاوران نبود. اما امروز خاوران تو همه…
خرداد 27, 1402

خانم #مریم_رجوی: سخنرانی در جلسه اعلام بیانیه حمایت مجلسین بریتانیا از قیام…

in توییت مریم رجوی

by Super User

خانم #مریم_رجوی: سخنرانی در جلسه اعلام بیانیه حمایت مجلسین بریتانیا از قیام و مقاومت مردم…
آبان 15, 1402

اعتراف آخوند علم‌الهدی به این‌که سر مار جنگ‌افروزی در منطقه، رژیم ولایت…

in اخبار

by Super User

آخوند علم‌الهدی پدرزن رئیسی و امام جمعه خامنه‌ای در مشهد در اعترافی به این‌که سر…
شهریور 31, 1399

ترانه ابلیس جنگ

in شعر و ترانه

by Super User

https://vimeo.com/459913042
آبان 19, 1402

حملات هوایی اسراییل به سایتهای متعلق به حزب‌الشیطان لبنان در نزدیکی دمشق…

in اخبار

by Super User

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه ۱۷آبان اسراییل به سایتهای متعلق به حزب‌الشیطان لبنان در…